Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
När kan jag äta frukost på hotellet?
Du kan stilla din morgonhunger på vår frukostbuffé alla dagar i veckan kl. 06.30–10.30 i vår frukostrestaurang Trianglen som ligger i hotellets bottenvåning. Om du ska checka ut tidigt eller bara är morgonpigg, erbjuder vi frukost ”to go” som du kan boka i receptionen senast kl. 12.00 dagen innan.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Ja, vi har gratis Wi-Fi på hela hotellet.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Ja, vi har gratis Wi-Fi på hela hotellet.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Du kan parkera i Q-Park-garaget under Steel House Copenhagen. Parkeringsgaraget ligger 120 meter från Imperial Hotel och har infart från Nyropsgade 36–38, 1602 Köpenhamn V. Priset är
Du måste kontakta receptionen innan du parkerar, eftersom vi måste registrera din bil.
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, din hund är hjärtligt välkommen hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Om du bara kommer ihåg att berätta redan vid bokning att du tar med dig din hund så ser vi dessutom till att ställa in en mat- och vattenskål på rummet lagom till er ankomst.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt och behöver du hjälp med exempelvis bordsbokning, transfer, parkering, bil- och cykeluthyrning eller tips på lokala sevärdheter och matställen, är du varmt välkommen att vända dig till oss.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Det finns flera sätt att ta sig till Imperial Hotel. Läs vår guide för att hitta de bästa transportalternativen.
När kan jag äta på restaurangen?
Du kan äta både lunch och middag på hotellets restaurang Ristorante L’Appetito alla dagar kl. 12.00–24.00. Köket stänger kl. 22.00.
När kan jag träna på gymmet?
Du kan träna gratis på vårt gym kl. 06.00–22.00 alla dagar. Gymmet ligger på fjärde våningen.
Är rökning tillåten?
Hotellet är 100 % rökfritt.
Kan jag få mina kläder tvättade på hotellet?
Vi erbjuder tvätt- och kemtvättsservice. Kläderna måste lämnas in i receptionen vardagar före kl. 08.00, och du får tillbaka dem efter klockan 17.00 samma dag. Denna service är inte tillgänglig på veckoslut.
Finns det värdeförvaring på rummet?
Det finns värdeförvaring på alla våra rum.
Finns det möjligt att göra kaffe/te på rummet?
Det finns möjlighet att göra kaffe/te i alla rum.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3312 8000 eller mejla till imperialhotel@arp-hansen.dk.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.